Jösses så ont !

Ja gud man märker att lillen där inne växer, jäklar vad ont det gör när den ska vända på sig..
Tidigare idag så gjorde det riktigt ont.. vette sjutton vad den höll på med där inne!
Kändes precis som att den pressade allt vad den kunde med ryggen på vänster sida om magen så magen blev hel spänd och jaa svårt och förklara, var tvungen och ställa mig upp så den kunde lägga sig till rätta + man känner hur den som pressar sig neråt med hela kroppen så kan bara tänka mig hur det ska vara sen..

idag har man haft lite tankar i huvudet men det är väl nu det börjar sätta igång..
Tidigare har som inte direkt tänkt på förlossningen och allt det där men nu..
Man undrar hur smärtan är, om man kommer och klara av den, kommer smärtstillande och funka/hjälpa en, kommer man och klara av och föda vaginalt eller måste man göra kejsarsnitt, undra om vattnet kommer och gå innan och isf när/vart, kommer det och hända på natten eller under dagen, när vet man att det är värkar man har osv.
Jaa allt sånt där går igenom huvudet lite då och då..
Fast man får väl inställa sig på att det kommer och vara helvetet själv och smärta som bara den så kanske det går lite lättare haha :D

Jaa så kan det vara..
Blev inte och göra så mycket idag.. Tvättade en maskin och sen dammsuga läggan..
Sen blev jag så trött så jag somna framför tv:n vilket var underbart skönt :)

Nässköljaren har verkligen fungerat underbart idag!
Såå skönt.. känns som att man kan se en liten glimt i solljuset att snoret vill släppa haha :D

Imorgon ska mamsen följa med till försäkringskassan..
Måste fixa nå saker med föräldrapenningen som jag inte riktigt fattar hur man ska fylla i..
Dom gör ju det så himla komplicerat eller så är väl jag så trög men mamma förstod som inte heller hur man skulle fylla i så får höra då vad dom säger..

Juppjupp nä nu ska jag kika vad som är på tv:n ikväll om det är nå sevärt förutom BB då haha ;D
hejs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0