Lördag

Trött som attan !
Stackarn blev ju kastrerad igår.. Såg så hemskt ut medans vi var där så fick han sina sprutor så han skulle somna in och man såg verkligen på han när det satte verkan, skar i hjärtat men allting gick bra iaf.. fick hämta han efter ca 45 min och då sov han fortfarande..
Så då blev det raka vägen till djurmagasinet, köpa en tratt och fara ut till byn..
Blev lättast och sova där ute när han var så ledalös för kan säga att det är då inte lätt och lyfta en hund på ca 46 kg som är helt sladdrig..
Fast jag lyfte ju dock inte så mycket utan oscar fick ta mer..
Vid 10 på kvällen så började han gå men man märkte att han fortfarande inte var sig själv, kunde bara stanna upp och stå och stirra rakt fram skit länge och sen när det hade släppt ännu mer då var det mycket gnäll..
Fram till ca 05.00 höll han på gnälla och sen mitt i allt så blev det bara tyst så då slocknade han så blev inte så mycket sömn inatt..
Men nu så verkar han inte ha så ont.. Är bara den där tratten som han inte riktigt har koll på.. Går in överallt och sådär men är ju första dagen + första gången han har på sig en tratt så han vänjer väl sig förhoppningsvis..

Vi for hem kring 10.00 och då drog vi igång en film men jag somnade och sov en timma ungefär och kan säga att det var riktigt skönt..
Så idag blir det inte många knop gjort.. Ska bara ta det så lugnt som möjligt heeela dagen/kvällen..
Nä ska ta och vila nu ett tag till framför tv:n
Ha en bra lördag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0