<3


Gud så tiden har gått snabbt !
Den 5/8-10, torsdagen på lulekalaset så började jag fundera vart min mens hade tagit vägen
så jag och oscar knatade in till stan för och köpa förköp till helgen och sen gick vi förbi apoteket och köpte ett grav test 2pack utifall att..
Gick hem och kissade på stickan och det visade positivt, blev helt nollställd men tänkte sen att en del test så ska man ha morgon urinet så då gjorde jag ett på morgonen dagen efter och det visade också positivt, kommer ihåg att jag och oscar kollade på det samtidigt i vardagsrummet och blev heelt chockad..
Sen efter ett tag så kom tårarna och det bara rann ner för kinderna och vi började prata om hur vi skulle göra..
Vi hade pratat tidigare om att om det skulle bli så, så skulle vi behålla det och så blev det.

På fredagen så gick vi på stan på dagen när det var gratis och kikade runt sen kom jag på att jag ville köpa ett sånt där grav test med veckoindikator just för att se hur långt gången man var.
Så när vi kom hem så blev det och kissa på den också och då blev jag lite besviken för det står bara upp till 5+ och det menas att det är mer än 5 veckor gången.
Trodde den skulle visa exakt vilken vecka men icke det..

Sen kom kvällen och det blev då nyktert för min del, var jobbigt när alla frågade varför inte jag drack så fick man dra "nä jag känner inte för det" "tänkte vara nykter för en gångs skulle på kalaset" osv..
Haha ja inte lätt inte :)

Sen veckan därefter tror jag det var så ringde vi till MVC för att boka ett inskrivnings samtal, fick då veta att jag var i vecka 11 eller 12 kommer inte riktigt ihåg så var väldigt långt gången vilket jag inte trodde..

Men sen när man började tänka efter så på PDOL så drack jag bara 3-4 cider som jag smuttade på under hela kvällen på förfesten och jag vet att jag brukar dricka minst 8 cider om man ska bli lite lullig/full och sen på kvällen började jag må TOK illa, ville bara spy..
Trodde bara det var något som var så köpte thai nudlar med kyckling som är så himla god där men jag började bara må ännu värre så oscar ringde till julia och frågade vart hon var så fick jag skjuts hem utav henne..

Så det förklarade ju saken, kroppen sa ifrån att nånting inte var bra..
Och nu sitter man här, ett halv år senare tjock som en gris haha :)
Har gått så himla snabbt men det är nog för att man missade dom där första 3 månaderna..

Ultaljudet var också något väldigt fantastiskt, man såg så himla tydligt en liten liten människa på skärmen som rörde sig och sparkade och tog tag i fötterna och stoppade händerna framför ansiktet :)
Man kunde som inte förstå att den där lilla saken är inne i magen och lever genom mig och är en del av mig och en del av oscar :)
Jaa det var helt overkligt var väldigt nära flera gånger och börja gråta men höll mig hehe :)
 sen när man fick hem 3 bilder så började man spåna vem den var lik å sådär :)

Och nu är det bara 17 dagar kvar till BF datumet och snart är den lilla här !
Kan säga att jag längtar såå efter den lilla och även kunna börja träna, inte känna mig kissnödig HELA tiden, ingen som misshandlar mina revben, sola och få lite färg, ja känna mig attraktiv igen..

Men snart är det över, bara den jobbiga delen kvar, förlossningen men nog ska det gå bra :)
Nä nu ska jag ta och avsluta mitt lilla inlägg, oscar vill ha datan och kolla på nånting !
Hejs !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0