Längesen..

Jaa denna vecka har varit händelserik..
Förra lördagen så blev det jobb till 16.00 sen hem och sen fara till chefen vid 19.00 för vår sena personalfest/julfest :)
Den brukar alltid bli i januari för vi hinner inte i december men nu kunde ingen i januari så då fick det bli då :)
Var jätte trevligt, 13 stycken var vi, åt god mat, surrade på och körde julklappsspelet som är våran tradition :)
Fick mig ett par jätte fina, stora ljuslyktor :)
Sen vid 23.00 så skickade jag till oscar att nu får han komma och hämta mig.. Då började de roliga :/
Viktor hade varit grinig på dagen så vi la han vid 18.00 när jag skulle börja till och fara, han bara grät och grät, inget var bra..
Oscar hade försökt söva han från 18.00 till 23.00 utan och lyckas, han hade somnat till, sovit 5 minuter ungefär och sen vaknat upp och börja stört gråta, pruttade och sen så var det lite mer gråt..
Han lugnade sig först när man hade han i famnen och gick omkring och vaggade runt han :(
Sen där vid 03.00 så bajsade han och efter det blev det lite bättre, gaserna hade släppt lite mer så blev lite längre sovstunder innan han vaknade igen..
Sen där vid 09.00 så vaknade mamma så då tog hon honom så vi fick sova 1-1½ timma..
Misstänker att det är iprenen som gjorde så i magen för han..
Står max 3 dagar och de är de att jag vet inte om han fick precis 3 dagar eller om det blev 4 dagar..
Nåja han har då inte fått det nu på en vecka..
Hittade i vårat lilla medicin låda suppar med alvedon fast det var bara upp till 10 kg så tänkte att dom kan ju hjälpa lite grann iaf..

Söndagen.. Ja gud har aldrig sett viktor sådär dålig.. Hans första riktiga förkylning..
Han hade 39-40 graders feber, åt ingenting, drack ingenting, var inte med alls, ville bara somna i famnen hela tiden :(
Lill hjärtat.. Oscar ringde jouren eller vad det nu var och hon sa att det ska gå 1 dygn innan läkarna skriver ut medicin men man får självklart åka dit om man vill om man är jätte orolig men vi avvaktade istället..
Och det gick ju över sakta men säkert.. Törsten kom tillbaka och sen aptiten :)
Nu har han bara en envis hosta som inte vill ge sig..

Och igår då.. For ut till storheden med mamsen.. 
Först blev det in på nya clas ohlssons och köpa en ny eltandborste som dom hade billigt och sen skulle vi in på maxi och handla..
Då såg mamma några misstänkta snattare så vi gick och höll koll på dom där vid sminket och jo mycke riktigt, ena killen lastade en kundkorg med flera eltandborstar och ena tjejen hade tagit 2 mascaror och klöst bort stäldmärkning och dom åkte ju dit men då det roliga..
Mamma var ju då tvungen och vänta på polisen för att säga vad hon hade sett, tog väl sisådär 40 min innan dom kunde palla sitt arsle dit och sen tog det 1 timma innan hon fick gå..
Jamen jippie..
Gick ut med alla matvaror i bilen, körde fram bilen för blev ju sånt jävla väder och hon sa att det brukar gå snabbt sånt där.. eller hur så satt där och väntade och väntade, till slut så började jag köra omkring där på parkeringen runt och runt och runt haha :D I brist på annat :)
Var ju tur att viktor var hemma med morfar annars hade det nog blivit lite jobbigt..

Sen till slut vid halv 5 fick vi fara hemåt..
Då blev det middag och sen vid 19.00 kasta viktor i sängen och sen så for jag och oscar ut och övningskörde..
Måste säga att jag är impad på mig själv att det gick så jäkla bra..
For härifrån, ner till metagränd, tillbaka förbi shell och vidare upp mot kronan, svänge av vid första rondellen och for där inne och sen tillbaka, svängde vänster vid shell och sen ner mot villorna på bredviken å sen hem..
Fick endast 2 kärringstopp på den svängen och inte ens vid rödljusen fick jag de ;D
Och då kan jag tillägga att jag inte har kört bil på jaa, 3 år nå sånt :)

Nä nu har jag en snorunge som skriker och är ledsen.. Sov Time !

Kommentarer
Postat av: Nina A

va kul att de går bra med körningen

2012-02-18 @ 14:11:17
URL: http://nupster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0