Tjeeeeena Blokken !

Nu var det ett BRA tag sen man skrev här :)
Jaa vad har hänt då sen dess?
Fått lägenhet och Flyttat = SKÖNT !
Stort och eget, och leva som man själv vill m.m
Sen fick vi ju dagisplats på dagiset som är runt hörnet på huset och viktor stor trivs verkligen där :)
Sover inte så speciellt länge men det är som lite till och från men fröknarna sa för någon dag sen att han har börjat som "känna sig som hemma" typ, har börjat leka mycke med barnen, och tjoar på för sig själv m.m :)

Annars då?
Ja körkortet är på gång sakta men säkert..
Har gått teorikursen och gjort riskettan så det är klart och sen har jag hunnit köra 1 gång som gick jätte bra!
Sen så tänkte jag inte riktigt efter när vi skrev dagis schemat att jag kanske skulle ha lagt på en timma extra så man hinner fara och köra en sväng efter jobbet men får bli denna månad istället :)
Sen igår kväll så bestämde jag mig verkligen för och köra efter lchf metoden för jag måste ändra mina matvanor, visst jag är och tränar och är ute på promenader men kosten är fan inte den bästa så det händer inte så mycke på måtten/vågen så idag startade den igång...
Så nu måste jag se till och hålla det.. kan säga att det är fan INTE lätt för en GOTTEGRIS som mig ojoj tänker HELA TIDEN på godis, socker, socker, socker å ännu mer gotta !
Inte roligt när man är på jobbet och går förbi fika montern hela tiden med massa gosaker och sen så vill ju oscar gärna ha cola till maten om det är nå gott vi ska äta till middag och sen det där med potatis, pasta, å ris !
Gaah !
MEN jag har hållt mig helt idag !
Till frukost blev det äggröra & bacon å gurka.. Gillar inte alls ägg så är en svår process det där..
Kan inte med äggsmaken men lyckades trycka ner nästan allt..
Sen så har det blivit kött och sallad till lunch, lite mellanmål med ostskiva/skinka/gurka ihoprullat
och till middag blev det ugnsbakad lax m. osttäcke och blomkålsmos för mig och grönsallad och potatis till killarna..
I 2 veckor så ska man inte alls äta nånting med mjöl eller socker och då räknas även frukt in så det är lite jobbigt att man inte ens får ta en frukt när man är lite sötsugen men men..
Så första dagen är avklarad iaf.. Har varit och inhandlat idag turkisk yoghurt, bär och mörk choklad om jag verkligen inte kan hålla mig..

Kan säga rakt och ärligt, här och nu att när jag vägde in mig på BVC första gången för 1½ år sedan så har jag för mig att den visade 72kg och då var jag i 3:dje månaden, sen gick jag upp 12kg under graviditeten så gick upp till 84..
Sen när han kom och man ammande m.m så gick jag ner alla 12kilon + om det var 3 extra så var nere till 68-69 och sen när jag slutade amma så tryckte man i sig massa skit och tänkte inte alls på vad man åt så nu visar vågen 82 pannor, deprimenade?
Jaa rätt så.. fyfan är verkligen inte nöjd med bilringen man har fått kring magen när man sitter ner, låren å arslet så då kanske ni förstår varför..

Så får se om detta kan hjälpa till på vägen..
Oj haha blev ett ganska långt inlägg detta, får se när det blir och skriva nästa gång men ska försöka skriva lite oftare.. Ska slänga in hårfärg i skallen nu och sen duscha sen blir det nog sängen, jobb 8-16.30 tomorrow
Heipaa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0